Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego składa się w formie   pisemnej.
 
   w tym celu należy udać się do Urzędu Gminy w Ujsołach, ul. Gminna 1,
   - pokój nr 5,  P. Anna Kozubek       Tel. 33 8647 350 wew. 25  
 
Zawiadamiający jest obowiązany podać imię (imiona), nazwisko, adres zamieszkania, imiona rodziców, nazwisko rodowe matki posiadacza utraconego dowodu osobistego oraz wystawcę dowodu osobistego.
 
Organ gminy wydaje osobie zawiadamiającej wolne od opłaty zaświadczenie o utracie dowodu osobistego zawierające dane identyfikacyjne podane przez zawiadamiającego oraz wzmiankę o podstawie ustalenia tożsamości.
 
Zawiadomienie o utracie dowodu osobistego  wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych* - odpowiednio rodzica albo opiekuna lub kuratora ustanowionego przez sąd, w urzędzie obsługującym organ gminy lub w urzędzie konsularnym.
 
W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia może dokonać pełnomocnik, po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie.
 
*(Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną, która czasowo przebywa, w szczególności w związku z wypoczynkiem, leczeniem lub nauką, pod opieką innej osoby niż rodzic lub opiekun ustanowiony przez sąd, o utracie dowodu osobistego zawiadamia opiekun faktyczny tej osoby.).  
 
 
 
Zastrzeżenie utraconego dokumentu tożsamości:

Utraciłeś dokumenty? Nie ryzykuj! Zastrzeż je w banku!

ważne informacje na stronie: