GDZIE MAM SIĘ UDAĆ?


Urząd Gminy Ujsoły, ul. Gminna 1, Urząd Stanu Cywilnego - P. Marian Kocoń, pokój nr 5, I piętro
Tel. 33 8647 350 wew. 25


CO ZE SOBĄ ZABRAĆ?


- dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
- dokument tożsamości osoby zmarłej, dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej,
- karta zgonu, wydana przez placówkę służby zdrowia.
- odpisy aktów stanu cywilnego dot. osoby zmarłej, jeśli są w posiadaniu osoby zgłaszającej.
- wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu.


OPŁATY


 Sporządzenie aktu zgonu jest zwolnione od opłaty skarbowej.
Trzy odpisy skrócone aktu zgonu, wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu, również są zwolnione od opłaty.
 Każdy następny odpis:
- skrócony - 22 zł,
- zupełny   - 33 zł
Opłata: w kasie Urzędu Gminy
lub na konto Urzędu Gminy Ujsoły w BS O/Ujsoły Nr 34 8125 1018 0000 0228 2000 0010


CZAS OCZEKIWANIA
NA ZAŁATWIENIE SPRAWY


 Z chwilą zgłoszenia zgonu.


UWAGI



Zgon należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia zgonu, a w przypadku choroby zakaźnej - w ciągu 24 godzin. Zgłoszenia dokonuje się w USC właściwym ze względu na miejsce zgonu. Zgłaszając zgon należy podać: imiona, nazwisko i nazwisko rodowe osoby zmarłej, jej stan cywilny, datę i miejsce urodzenia, ostatnie stałe miejsce zamieszkania, imiona i nazwiska rodowe rodziców oraz imiona, nazwisko i nazwisko rodowe współmałżonka osoby zmarłej (nie dot. rozwiedzionych i owdowiałych).

Podstawa prawna:
Art. 64 i następne ustawy z dnia 29 września 1986 r.- Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2004 r.  Nr 161 poz. 1688, z późn. zm.).