GDZIE MAM SIĘ UDAĆ?


Urząd Gminy Ujsoły, ul. Gminna 1, Referat Organizacyjny, Ochrony Środowiska  i Inwestycji, Stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych - P. Anna Kozubek, pokój nr 5 
Tel. 33 8647 350 wew.25

 
CO ZE SOBĄ ZABRAĆ? 


1. Wniosek –  wypełniony i własnoręcznie podpisany formularz
zgłoszenie pobytu stałego” dla każdej osoby meldującej się
(dotyczy również osób niepełnoletnich) 

 Zgloszenie_pobytu_stalego_druk_do_pobrania.pdf 
    /drukować dwustronnie/

W wypadku zameldowania osoby niepełnoletniej lub ubezwłasnowolnionej – formularz zgłoszeniowy wypełniony i podpisany przez przedstawiciela ustawowego lub osobę sprawującą nad nią faktyczną opiekę.

2. Zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego miejsca pobytu stałego (dotyczy osób mających poprzednie zameldowanie na pobyt stały poza Gminą Ujsoły)

3. Do wglądu: - dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości


-dowód osobisty właściciela, najemcy oraz tytuł prawny do lokalu np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

W przypadku zameldowania  osoby niepełnoletniej

-akt urodzenia
-prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu osoby niepełnoletniej (w wypadku gdy rodzice są rozwiedzieni lub mają różne miejsca pobytu stałego lub rodzice są pozbawieni praw rodzicielskich)


OPŁATY


brak

 CZAS OCZEKIWANIA
 NA ZAŁATWIENIE SPRAWY

w przypadku posiadania pełnej dokumentacji jako czynność materialno-techniczna – od razu po zgłoszeniu, w przypadku wątpliwości – postępowanie administracyjne


UWAGI

 


Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r.  poz. 267, z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach –innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.

Do pobrania:   penomocnictwo_zam._na_pobyt_stay.doc

 

Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "zgłoszenie pobytu stałego" potwierdzenie faktu zamieszkiwania pod wskazanym adresem, dokonane przez najemcę, właściciela lokalu.

Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
W wypadku, gdy zgłoszone dane budzą wątpliwości o dokonaniu zameldowania rozstrzyga organ gminy.

 

TRYB ODWOŁAWCZY 

W przypadku wystąpienia przeszkód w dokonaniu zameldowania, można złożyć wniosek o wszczęcie postępowania o zameldowanie. Postępowanie kończy się wydaniem decyzji, od której stronie przysługuje odwołanie do Wojewody Śląskiego w terminie 14 dni składane za pośrednictwem Wójta Gminy Ujsoły.

 

ODSTAWA PRAWNA

 

  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późniejszymi zmianami);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz. 1475)